sannolikheter och öde?

ibland undrar man över saker.. jag har börjat undra över ödet typ.. om saker är "meant to be" liksom... som att man springer på personer man inte träffat på urlänge samma dag som man tänkte på personen... när man talar om trollen liksom händer ganska ofta ändå.. är det så att man "känner på sig" att man ska träffa personen, genom nån kosmisk kraft? att atomerna i världen rör sig i den riktiningen och man på nåt plan känner av det?
.
och i samma veva, lära känna personer... som gör ett stort intryck i ens liv.. i PRECIS de tillfällena man behöver det som mest...
.
soulmate.. själsfrände... också sånt man ibland undrar över.. har träffat en person som jag klickar med LÄSKIGT mycket... på typ alla plan... kan det vara en själsfrände eller är det bara en stor slump alltihop?
.
sannolikhetslära är kul.. det finns ju en möjlighet att inom 5 sekunder så kommer mitt hus rasa ihop... den är näst intill oändligt liten, men den finns där...
.
jag som är naturvetare letar ju jämt efter en orsak till allt.. en fysisk förklaring... och sannolikhet är ju en bra förklaring.. slumpen... ödet är för de som inte förstår bättre.. men ändå vore det väl tröstande att veta att allt står skrivet i sten liksom... och en soulmate vore ju fantastiskt.. att dela känslor och tankar med.. men förmodligen är det inte själen det handlar om, utan bara om att våra strängar vibrerar likadant så att säga.. tankar är kul... :)
.
dagens visa: Damien Rice – 9 Crimes (den e underbar... lyssna ordentligt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0